Ta hand om mig själv dag

Ja, så idag var jag på besök till tandläkaren för första gången på 4-5 år :O Jag har lite tandläkarskräck light, så jag har dragit mig för att gå dit, sen kostar det ju inte lite heller. Men nu har jag haft en tand som krånglat av och till med ilningar och värk så jag bokade tid förra veckan. Men såklart när det är dagen D så har jag inte ett dugg ont i tanden, och varken knackningar, blåsningar och liknande reagerar jag eller tanden på. Röntgen visade inga fel så Dr. Tand skickade hem mig. Han slipade bort en liten ojämnhet på tanden, som kunde vara irritationsmomentet. Och sen sa han att om det är något, så kan det vara en begynnande inflammation = rotfyllning = 3.500 kr! Så han tyckte så länge jag inte hade mer besvär kunde vi avvakta, ja tack sa jag.

Sen när jag jobbet var slut så tog jag mig en tur in på Apoteket. Har alltid haft problem med akne sen ungdomsåren, och man tycker ju att nu när man inte är ungdom längre så borde det ge sig, men icke. Så jag införskaffade mig Basiron wash, så får vi se om det kan hjälpa. Köpte även hem ett specialschampo mot fett hår, så får vi se om den sidan också kan bli bättre ;) Halva priset på några krämer hade de också, så två st ansiktskrämer av samma sort fick följa med.

Sen mat blev det, men god mat. Hemlagad Lasagne = mums. Storkok blev det så jag har 3 st matlådor i frysen nu, och en matlåda till jobbet i morgon. (Japp, ungefär så här ser en portion ut för mig - och ja, det är en assiette och inte vanlig mattallrik förstårs - ca 2 dl Lasagne och 1 dl grönsaker  - och inte orkade jag äta upp allt heller = gott mellanmål till kvällen).




Just det ja, ett pärldiadem från Coop hamnde i korgen när jag handlade mat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0