Kitsch Kitchen

Kitsch Kitchen är en kedja i Nederländerna som jag upptäckten genom bloggen Yvestown som har ett helt fantastiskt hem. Eftersom jag gillar lantlig, färger och en aningen kitsch så är hon en inspiration. Jag själv har inte vågat gå ut i svängarna som hon, men det är helt klart inspirerande att kika runt hos henne.
Kitsch Kitchen som egentligen inlägget handlar om, är som sagt en kedja i Nederländerna där det finns verkligen kitschiga saker med blommor, ränder, prickar, annat mönster och all världens färger i en salig blandning. Helt klart roligt att se.

image59 
Dessa papperstallrikar piggar upp vilken picnic som helst.

image60
Vitt spetsparaply. Passar perfekt att dekorera med inomhus, eller kanske på balkongen?

image61
Riktigt vackra skålar.

image62
Helt klart en kitschigt, snygg och roligt tallrikshylla.



Mönsterroller för målning. Helt perfekt. Vet att det finns även här i Sverige. Men det var så passande att dessa fanns eftersom jag funderar på att rolla mönster på köksluckorna i den "nya" lägenheten när vi ändå är i gång och målar. Passar särskilt för att pigga upp köket eftersom vi kommer ha helt enfärgade väggar.

Alla bilder från Kitsch Kitchen.

Kommentarer
Postat av: AnnaKarin

Vad kul - då är vi "likisar"! Jag älskar också Yvestown och hon är verkligen en inspirationskälla!!

2007-04-23 @ 19:10:45
URL: http://lantligt.blogspot.com
Postat av: carina

Älskar skålarna Finns de att köpa i Sverige???

2007-04-25 @ 09:23:22
Postat av: Rumbala - Jessica

AnnaKarin: Vad kul! Yvestown är verkligen en inspirationskälla, likaså du!! :D

carina: Javisst är dem fina! Kollade runt på deras hemsida och jag kunde inte hitta vad skålarna heter eller vilka som gjort dem. Men jag såg att "Sorbet/ Ad Hoc sw ab" i Göteborg och "Coctail" i Stockholm ska ha sortiment från 'Kitsch Kitchen".

2007-04-25 @ 18:06:57
URL: http://rumbala.blogg.se
Postat av: Anna

Jag vet att det precis har öppnat en ny webshop som säljer Kitsch kitchen www.zazazu.se. De har en butik också på Åkerbyvägen 88 bakom Täby C!

2010-09-24 @ 09:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0