Två veckor

Ja nu har två veckor av mitt liv som Värmlandslärling gått. Bara 20 veckor kvar då, hihi.
De två anställda har varit ledig mest hela veckan så det har varit jag och chefen på jobbet. Det är ju den "lugna veckan" nu. Det är 1½ vecka kvar tills annonstidningen kommer ut härnäst och de redan förbokade annonserna gjordes klart i början av veckan. Så jag tillbringar min tid mest till att leka runt i Illustrator och InDesign för att lära mig så mycket det går. Leker man så lär man, det är mitt motto. Särskilt när det gäller datorprogram.
Igår så bjöd också chefen mig på lunch, lyx. Det är inte alltid man blir bjuden på mat.
Jag måste säga att jag trivs som fisken i vattnet och jag har inte varit så här pigg på en lång tid. Nu känner jag mig nyttig, även om jag är arbetslös så sysslar jag med något jag är intresserad av och som kommer så småningom leda till jobb....och en alldeles egen införtjänad inkomst. Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0