Chachachanges....

Yes. Som jag tidigare skrivit så tordes jag äntligen ringa till Vårdcentralen för att beställa tid. Söka hjälp får något jobbigt, skamligt och även hälsofarlig...nämligen min övervikt. Är och har alltid varit överviktig. Klart medveten om det (vem är inte det?), men samtidigt förnekande.
Jag fick utskrivet Reductil som är ett läkemedel som ska hjälpa till med viktminksning. Så nu får vi se hur det går. Började med min första tablett igår.

Sen idag så har jag skrivit på ett anställningsavtal. Så från och med den 1 oktober så kommer jag vara anställd som "Grafisk Designer"! Känns helt otroligt, särskilt efter att man har gått arbetslös nära inpå 3 år och skjutsats runt, nästintill omyndigförklarats och däribland förnedrats av Arbetsförmedlingen så kommer jag att bli fri! Och att få jobba med något som man har som intresse är ju inte helt dumt det heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0