Juleljus

Ja snart är det 1:a Advent, och jag kan inte förstå hur tiden kan gå så snabbt!
Lite julpyntat har det allt blivit hemma. Redan under veckan faktiskt, eftersom jag visste att jag skulle jobba länge på fredagen och sedan på julfest på lördagen.

Helt ärligt så är jag faktiskt inte helt överförtjust i jul, eller absolut inte vintern. Men det bästa med dem båda är ändå ljusen som tänds överallt.

image210

Överst är den lilla julgranen i det lilla samhälle jag bor i. Till höger är granen som är inne i stan.
Sedan vårat pyntade skyltfönster på jobbet, husena som är direkt till höger vid kontoret.
Och en gammal bergmansgård här i byn efter min promenad hemåt från bussen.

Så, som sagt så är det julfest som gäller för min del ikväll. Kombinerad personalfest och inflyttningsfest som fick bli lite av en julfest! Det ska bli kul att få komma iväg och göra annat än jobb.

Och nu ser jag det snöar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0