Mögelangrepp

Känsliga tittare varnas!

Jag som började dagen med att känna mig produktiv. Jag och sambon var hem till mamma. Sambon skulle hjälpa till med en bil, och medan 'pojkarna' sysselsatte sig med detta kunde jag och mamma åka till en loppis i lugn och ro. Fyndade lite smågrejer och hemifrån mamma fick jag även med mig krukor så jag äntligen kunde börja plantera om lite blommor här hemma.
I full färd på köksgolvet med jord, blommor och krukor utspritt så skulle jag torka av köksfönstrets bräda innan jag ställde upp blommorna igen. Till min fasa fann jag mögelangrepp längs båda fönstrena. Utrustade med ficklampa inspekterade jag resten av fönstrena i lägenheten och det visade sig att alla fönster är angripna.
Badrummet i lägenheten har alltid varit sunkig och jag har aldrig lyckats få bukt på det. Med digitalkameran och blixt fick jag 'äntligen' se hur det egentligen såg ut bakom toaletten, och det var ingen vacker syn kan jag säga. Plastmattan i hallen har alltid varit lös (någon som glömt lim tror jag) så jag lyfte upp den vid toalettdörren och såg att det var fuktskador i cementen.

Får krypningar i kroppen när jag tänker på att jag andas in den här skiten varje dag. Jag har ju tidigare misstänkt mögel i badrummet, men aldrig i övriga rum. Att ringa hyresvärde, anticimex och hyresgästföreningen nästa!

"Mysiga" bilder nedan.

mgl

Golvbrunnen i badrummet, golvet i hallen och hörnet av ena köksfönstret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0