Porslin

Just något snygg porlin har jag inte hemma. När det var dags att flytta hemifrån så skaffade jag och sambon oss lite tallrikar från IKEA. Billiga, tråkiga och enfärgade. Numera har vi endast två kvar, så jag hoppas i smyg ibland att ännu en ska gå sönder så att vi måste investera i nytt porslin.

Här är lite fint jag hittat:

porslin

Blåvit kopp från IKEA som heter ARV IDYLL,  ljusblå tallrik från Green Gate och kallas Marie Design, grön kopp som ingår i serien Sprig från Cath Kidston, vit kopp med hjärta och spetsmönster är från Haléns och de andra vita kopparna är från Ellos.
Nedersta raden är alla från Indiska.

Kommentarer
Postat av: Angelica

hej, de där jättefina kopparna, va de länge sen du såg dom... de finns inte kvar på hemsidorna. tänkte om du vet vart man kan hitta liknande?
:)

2008-01-14 @ 19:02:12
Postat av: Jessica

Hejsan Angelica.
IKEA kanske kan ha kvar fast de inte finns med på hemsidan, resten av serien finns ju kvar. Sen koppar/muggar från Green Gate och Cath Kidston brukar gå i liknande stil, sök efter återförsäljare till dem - finns nog flera nätbutiker. Däremot de med spetsmönster från Haléns och Ellos har jag inte heller sett till. Tips är att hålla utkik på lågprisvaruhus som ÖoB, Dollarstore och liknande - där brukar det kunna dyka upp liknande jättefina koppar för en billig peng. :)

2008-01-16 @ 00:50:19
URL: http://rumbala.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0