Studier

Jag är en av dessa tusentals personer som är arbetslösa.
Lösningen på detta är att jag är inskriven i ett projekt för just arbetslösa och även sjukskrivna. Projektet ska hjälpa oss att komma ut i arbetslivet igen genom sk. netlearning och praktik.
Sysslolös har jag suttit här ett tag. Men nu äntligen så har jag hittat en gymnasiekurs på distans mot Liber Hermods som verkar riktigt intressant, "Praktisk marknadsföring A" heter denna. Så nu har jag åtminstonde något att sysselsätta mig med under perioden 5 mars - 2 april.

Förövrigt så bestämde jag mig för en tid sedan att jag tänker söka in till Mittuniversitet till sommaren och hösten. 50% på sommaren och 100% på hösten. Till sommaren har jag tänkt läsa "Informatik A - Datoranvändning 7.5 hp" och till hösten "Grundläggande Informatik GR (A) 30 hp" och den innehåller: Praktisk informatik, 7,5 hp
Affärsinformatik, 7,5 hp
Människa-Informationsteknologi-Interaktion, 7,5 hp
Webbinformatik, 7,5 hp

Papprena från CSN har kommit, men jag väntar däremot fortfarande på min PIN-kod som jag behöver för att logga in och ansöka till kurserna på Studera.nu. Det kommer i alla fall bli ett spännande år. Och visst är jag nervös inför att studera på universitetsnivå. men vilken lättnad det är att ha planer inför den närmsta tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0