Att bo i lägenhet

Min stora dröm, eller jag kanske borde säga: En av mina stora drömmar är att kunna köpa ett hus. Ett hus som jag kan renovera och inreda efter mitt tycke och smak.
Jag kan lova att jag sitter ofta och kollar husannonser, även om jag vet att vi i dagens läge aldrig skulle kunna köpa ett hus. Men att drömma är gratis, likaså att planera. Jag har redan börjar fylla en bok med urklipp från diverse inredningstidningar och där har åtminstonde min dröm börjat ta form.

Som förstått så bor jag och min sambo i en hyreslägenhet just nu. Som icke husägare kan vi ju skatta oss lyckliga över att om kylskåpet går sönder, eller om elementet lägger av så räcker det med att ringa hyresvärden och be denna snällt om att fixa det. Dessvärre så bor vi inte i en hyreslägenhet med en hyresvärd som dyker upp när vi lyfter på luren. I köket finns ett gammal 70-tals kylskåp (som fungerar perfekt - i alla fall enligt h.v.), i badrummet finns vad jag misstänker mögel och vi har fortfarande inte efter snart tre år fått våran spolknapp till toaletten (som också nuförtiden läcker i tid och otid).

Ja, vi slipper ju förstårs att skotta snö!

Och under tiden jag drömmer så försöker jag istället vara lite kreativ.

   

   

Så jag har satt upp tallriksunderlägg i mitt vitrin, målat om min pall och tryckt spetsmönster på den (även båda nattduksborden), införskattat medaljongspetsgardiner och målat den fula lagerhyllan i köket.

Så jag ska fortsätta vara kreativ, även om jag bor i lägenhet och samtidigt drömma.
Sen får jag säga grattis till Josefine och Benny som möjligtvis hittat sin dröm och sitt hus, och tillåt mig säga att jag är avundsjuk. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0