Rutiner

Så nu sitter jag är igen. Arbetslös som man är, och ännu värre: långtidsarbetslös, så skickas man ut på diverse projekt som (i alla fall på papper) ska göra oss mer åtråvärda på arbetsmarknaden.
Det projekt jag är ute på just nu gör att vi kan studera olika kurser som finns på distans, såkallad e-learning. För att datorerna ska räcka till alla så går vi olika pass. Val: förmiddag eller eftermiddag. Såklart måste man göra det andra passet i hemmet.
Förmiddagspasset är det pass de flesta vill ha eftersom då slutar du redan klockan tolv. Men för min del har det blivit att jag går eftermiddagspasset istället, dels för att det är svårt att få tag i en dator på f.m och dels för att det är bra mycket lugnare på e.m.
Igår blev det istället att jag gick ett förmiddagspass eftersom jag ändå var uppe lagom till morgonbussen, men det är då man ser vad rutin inrutad du är.
För det första blev jag utstirrad, det var nog flera som undrade vem tusan jag var och flera som undrade vad tusan jag gjorde där just då. Snopet missade jag också kafferasten eftersom de hade den redan klockan nio (redan 1 timme efter vi börjat). Vi på eftermiddagen har den alltid klockan två, när hälften av tiden har gått.
Nej, tacka vet jag mina kafferast kompisar och rätta tider, tacka vet jag eftermiddagspasset.

Förövrigt har jag insett ironin i att skriva något och sedan händer det diverse saker. Igår gick inte kylskåpet igen, för isen runt det lilla frysfacket hade svällt. Med nödavfrostning (en kanna varmt vatten i kylen) mitt i natten så gick sedan glas hyllan itu när jag skulle torka ur vattnet.
Lägenheten håller på att falla isär, till och med min sambo håller med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0