Lägenheten från helvetet

...ja just så känns det ibland. Från att komma bort från en lägenhet med mögelangrepp (och bråk med hyresvärden att det inte är "damm som kommit in utifrån") så kunde jag pusta ut när vi börjat fått i alla fall lite ordning i den nya lägenheten. Det tog sitt lilla tag innan vi fick våran färg till köket (grönt till väggarna, och ljusgrått till luckorna), men samma dag som den äntligen kom så började jag självklart att spackla igen småhål och diverser revor. Till min stora fasa (ja, verkligen fasa) började jag riva lite efter trösklarna eftersom tapeten hade "fuktfläckar" längs med. Ganska snabbt kunde jag konstatera att tapeterna var fortfarande blöta av kattkiss. Finns det något vidrigare än kattkiss och dess lukt? Så nu har jag fått tillbringa övertid till att riva tapeter längs trösklarna - och då menar jag fyra/fem lager tapeter som släpper ända in på cementen för att det är så blött.

Nu är det i alla fall igenspacklat. Och mer än så kommer jag inte göra (förutom att slipa och sen måla såklart), för så här mycket arbete ska man INTE behöva lägga ned på en hyreslägenhet.

Jag får se när energin kommer tillbaka så att jag kan fortsätta. Spacklet är torrt, men slipningen känns inte roande. Sen har jag fem skåpluckor att måla plus 8 lådor. Och sen kommer alla baksidorna också. Hua mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0