Bypass - Kranskärlsoperation

I över två veckor har min mamma klagat på bröstsmärtor och svår andning. Både jag och hennes särbo har tjatat på henne under den hela tiden att ringa till sjukhuset eller sjukvårdsupplysningen. Särskilt eftersom hon har kärlkramp och klagar inte i första taget. Envis som hon är så drog hon ut på detta, men den 28 februari så fick hon sån smärta i bröstet att hon tillslut ringde sjukvårdsupplysningen och dem skickade en ambulans. Efter några dagar på sjukhuset med EKG, provtagningar, röntgen m.m. så kom de fram till att hennes kärl var så igentäppta att ballongvidgning var uteslutet - utan hon måste genomgå en bypass-operation.
Idag har hon skickats till sjukhuset som genomför operationen och imorgon är det dags. Efter detta så är tar 2-3 månader innan hon är fullt återställd. Men förhoppningsvis blir hon en friskare människa som orkar mer.

Just nu blir det mycket för mig att ta tag i. Jag ska försöka få "vård av nära anhörig" så jag kan hjälpa henne i hemmet. Är spindeln i nätet just nu som försöker dra i alla trådar. Det blir en sak i taget.

Får se hur mycket tid jag får över till att blogga, men någon gång kommer jag kika in då det är en avkoppling för mig. Vi ses snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0