Tv-seriernas värld

Jag ska nu bekänna:
"Hej jag heter Jessica och jag är beroende på tv-serier". 
Eller det där kanske blev lite fel. Jag bekänner ingenting, det låter så negativt och jag anser inte att det är något negativt att följa serier. Men nog följer allt bra många, och de flesta i USA-takt.

Nu nyligen har jag fått tagit farväl av två av mina favoritserier; Gilmore Girls och Veronia Mars. 
Det har varit "Upfronts" i USA där alla tv-kanaler officiellt klarlägger sina tablåer. Vilka serier får fortsätta och vilka läggs ned, och vilka kommer till.
Gilmore Girls har gått i 7 säsonger, plus att serien avslutades bra. Så även om jag kommer sakna den så fick den gå i graven med värdighet. Veronica Mars däremot kommer jag sörja över. Den serien har enormt mycket att ge men har haft otur från början - först att sändas på en väldigt liten kanal (USA mått) som i sig ger lägre tittarsiffror - till att sedan flyttas till den nya kanalen CW (UPN och Warner som slogs ihop) där den fick väldigt lite reklam. CW gav också klartäcken att VM var nedlagt först när tredje säsongen var helt inspelad och därför kommer VM att gå i graven utan något egentligt avslut. 

Bilderna jag försöker lägga upp fungerar inte, så går det när man sitter vid Mac.

Edit: Har internet och dator hemma (äntligen), så jag passar på att lägga upp bilderna.

image108

image103


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0