Plötsligt händer det...

Något händer så precis på rätt tillfälle!
Det priset vi betalar för vår lägenhet är för mycket för en lägenhet i den storleken, på den platsen och i standarden. Och sen vill de höja hyran med ännu 100 kr? Ingen service och ingen hjälp. Tröttsamt.
Jag och sambon dividerade fram och tillbaka om vi skulle säga upp lägenheten, och kom fram till att det var lika bra. Vi bor ju för den delen 8 km från "stan", där jag jobbar - och jag som är utan körkort. Det går en buss ca varannan timme och sista hem för mig är kvart i sex på kvällen. Och på helgen går det inga alls!
Lägenheten sades upp den sista oktober, i alla fall för våran del. Hyresvärden har inte svarat på ett enda samtal vi ringt under de senaste 3 veckorna. Men kontraktet är påskrivet och iväg skickat i tid (giltigt enl. hyresgästföreningen).

Så jag chansade, och satte in en lite "sökes annons" i lokal annonsbladet jag jobbar på. 2 dagar senare ringer det en och undrar om jag är intresserad.

Helt centralt, 3 rok, 87 kvm och med öppen spis i vardagsrummet! Om jag intresserad?

Visning igår och idag ringde jag och sa att vi ska ha lägenheten. Så den 1 februari bär det iväg.
Så nu går redan planerna om vad som ska stå vart och vad som ska införskaffas.
En ny soffa står absolut på listan eftersom vi köpte denna begagnad, har själva haft den i 4 år och det är en stor reva i ena sitsen som jag försöker dölja med en filt.

Kikade såklart runt här på nätet lite.
Och nog finns det mycket fint, och mycket pampiga saker.

Denna verkar riktigt gó (krav från både mig och sambon är att armstöden inte får vara kantiga och hårda).

image193

Annan färg dock. Bild från: Natuzzi
------------


image194

Underbart snygg och jag är övertygad om att den stilen skulle passa perfekt i lägenheten.
Att övertala sambon dock vore en konst. Bild från: Bröderna Anderssons
------------

image195

Vem skulle inte vilja krypa upp i denna och kolla på favorit film/serie, läsa en bra bok, soooova....?
Bild från: Burhéns

Kommentarer
Postat av: Christina

Grattis till lägenheten! Ska själv flytta in i min nya lägenhet om två veckor (jag har väntat på den i ett år!), så förstår verkligen hur det känns!

Riktigt snygga soffor, gillar speciellt den sista fåtöljen.

2007-11-14 @ 12:24:42
URL: http://www.matroschka.se
Postat av: Jessica

Tack! Grattis själv får jag säga!! Alltid spännande att få fixa och dona i en lägenhet som man längtat efter. :)

2007-11-14 @ 18:27:29
URL: http://rumbala.blogg.se
Postat av: Pyggme

Jisses, den där divanfåtöljen var ju hur läcker som helst! Har mailat företaget och frågat var de finns...kostar väl säkert skjortan! Fint ert nya hus ser ut att vara, mysigt!

2007-11-19 @ 17:02:05
Postat av: Jessica

Hej Pyggme!
Ja jag gissar också på att divanfåtöljen kostar skjortan, och lite mer. Tack tack. :)

2007-11-25 @ 11:43:38
URL: http://rumbala.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0