Återbesök och små saker

Idag (igår) var jag på mitt första återbesök till Torsby efter operationen. Och visst kändes det inte så där jätte nödvändigt efteråt, när mötet endast tagit 20 min och resa fram och tillbaka 4 timmar. Men, hur som helst så såg allt bra ut. Hade som sagt gått ned 20 kilo och minskat ca 14 cm i midjan.

Nu är det mycket jobb. Jobbade hela förra veckan sent ons-tors, extra jobb på sönd. Sen till sjutiden mån och tis, ons och idag till nio. Även om jag samtidigt trivs som fisken i vatten så blir man sliten emellanåt. Så jag försöker tänka på de små sakerna som underlättar vardagen.

Som när jag är trött och har huvudvärk och knallar upp för alla trappor, och upptäcker till min glädje att jag nått upp till min våning, fast jag trott jag har två trappor till.

Eller när jag yrvaket ska gå till jobbet och kommer på att jag redan knutit ihop soppåsarna och ställt i hallen.

Eller som när jag kommer hem från jobbet, hungrig och kommer på att jag har en matlåda i kylen eftersom jag lagar "normalportioner" - och delar upp de i matlådor.

Förra veckans uppmärksamhet: Ett "original" på stan stannar upp och säger 'Du har gått ned i vikt va? Det syns, du är på rätt väg!'. Och det är väl ändå trevligt att få höra!

God Natt, nu ska jag ta mig till sängen - Det är två "hård körar" dagar till på jobbet. Sen jobbar jag mån-tors (ev. fredag), sen har jag semester till den 14 januari, det ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0