Att förbereda

Och så rusar tiden förbi och nu är det bara 2 dagar kvar till Jul. Otroligt.
Jag tror att alla klapparna är inhandlade, dock inte inslagna. Men sen var det ju det här med maten också. Så planen lyder att jag i alla fall ska göra egna köttbullar detta år, dels för att det är godare, dels för att jag tror det passar mig bättre som opad. Och det är idag det är den stora dagen, med handling då alltså. Jag, mamma och mammas särbo ska in och boxas med alla andra julförberedande bestar. Egen kokad skinka skulle mamma fixa, annars är det nog bara laxen jag "absolut" måste ha. Ja, en liten klick Janssons också då.

Så dagens planer blir att:
Rulla köttbullar för ett kompani
Städa lägenheten
Ev. tvätta om jag har tur att få tid
Kanske äta lite köttbullar

Morgondagens agenda:
Se till att alla klappar osv. är inslagna och nedpackade
Träffa en gammal kompis som jag inte träffat på 2 år
Försöka få till lite Julstämning

Förövrigt så var Julfirmafesten lyckad och mysig. God mat, lite dricka och mycket prat. Och julklappar då också!

Och annars då, viktnedgång just nu (sakta men säkert): -22.5 kg (grovt räknat verkar det ligga på ca 1 kg/vecka).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0