Flytt och jobb

Nog måste jag säga att det var faktiskt riktigt skönt att komma tillbaka till jobbet igår/förrgår.
Men nu när jag kommer hem och måste packa, plocka, packa - så är det inge kul alls!

Som tur var så fick sambon hjälp av sin bror att flytta de sista tunga sakerna idag. Så nu är endast madrasser, tv:n (stående på golvet) och dator med databord kvar som kan kallas möblemang.
Men sen är det ju allt detta små plotter, som på något sätt inte lyckats följa med i någon låda. De ligger här i små högar lite överallt och ser jobbiga och tråkiga ut.
Denna kväll så har jag i alla fall packat fyra lådor med kläder, plastbytter, köksgrejer, viktiga papper och lite annat. Imorgon ska vi hämta lite mer kartonger och så är det bara att fortsätta.
Däremot så kommer vi att på torsdag kväll sova i den nya lägenheten, så jag får någon chans att börja packa upp saker där också. Sen under helgen när sambon jobbar så ska jag hit igen och gå igenom så mycket som möjligt. Vi har ju ända till den sista denna månad på oss, så det är ju skönt.
Men allt i lägenheten måste ut under veckan som kommer så jag kan ägna den helgen till att städa ur lägenheten. Sen får man ta förrådet det sista dagarna.

Phu, suck och tråk.

Önska mig lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0