Besviken

I torsdags åkte jag och min sambo i iver (ja okej, jag var i alla fall ivrig) till Karlstad för att kika på en ny hörnsoffa till vardagsrummet.
På dagens agenda stod även ett besök på IKEA för att införskaffa ett nytt databord och annat smått och gott, även något snabbt besök på Rusta och Biltema var inplanerat.
Döm till min/våran besvikelse när de soffor vi var intresserade inte fanns på lager. 8-10 veckors leveranstid. Besviken så hoppade jag över Rusta och vi åkte direkt till IKEA där vi åtminstonde fick vårat databord, och lite annat. Tid som det tar att gå igenom IKEA även om man har en motsträvig sambo med sig så var vi hungriga, griniga och trötta när vi väl nådde kassorna. I iver att komma till Max för att fylla på engergi råkar vi ta fel utfart och snurrar runt ett bra tag innan vi kommer på rätt väg igen.
Mätta och något belåtna brummar vi hemåt sedan och först på kvällen kommer vi på att vi skulle besökt Biltema.

Mellan IKEA och Max lyckade jag även smita iväg en halvtimme till KappAhl för att köpa nya bh:ar, och som bonus hittade jag även 5 tröjor på rea som fick följa med hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0