Nostalgiskt inköp

Någon annan än jag som är uppväxt med anime-serierna Candy Candy och Sandybell?
Dessa två serier har alltid legat mig lite extra varmt om hjärtat, och har i mitt tycke fungerat bra att kika på även i "vuxnare" ålder. Så i min ägo har jag haft de delar av serierna som kommit ut här i Sverige (10 delar / serie) på VHS. Sandybell släpptes även sen på dvd, men inga nya delar. Över hälften av seriernas avsnitt har inte släppts i Sverige och stridigheter om Candy Candy rättigheterna har gjort så att den inte nysläppts på dvd (förutom spanska). Men, nu hade det visst hänt - och titta vad jag hittade på Tradera. Hela kompletta Candy Candy serien med engelsk undertext (så nu kan jag äntligen få se vad som händer och sker med Candy).

Nu återstår det att vänta på Sandybell då, har hittills endast hittat hela serien släppt på italienska, utan några undertexter. Kan bli lite utav en utmaning ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0