Välkommen 2009

Äntligen ett nytt år och en ny start.

Det var kul att få träffa mormor under nyår, en lugn kväll med prat, vin och god mat. Som en finsk tradition så "spådde" vi det nya året. Man använder 10 st koppar som ställs upp och ned på bordet, och under varje kopp så ligger det en symbol av något slag. Vit tråd = Lycka, Svart tråd = Sorg, Röd tråd = Kärlek, Nyckel (du eller någon i närheten byter boende eller liknande), Ring (förlovning/giftemål i närhet eller för dig), Pengar, Halmstrå = Sjukdom, Svarta påsen = dödsfall, Bebis, Brevet (kan både vara på gott eller ont).
Jag lyckades spå mig själv en bra framtid då jag drog 1. Nyckel 2. Ringen 3. Lycka 4. Pengar. Så jag ska väl träffa mig en rik karl som jag gifter mig lyckligt med, men han får banne mig flytta hit för nu är det färdig flyttat för min del på ett tag ;)

Och för ovanlighetens skulle så har jag nu ett "Nyårslöfte", och det är att jag ska väga mig mindre! Att väga sig morgon, middag och kväll är inte hälsosamt. Så nu står vågen inne i garderoben och den tänker jag inte plocka fram förrän om en vecka eller nått!

Kommentarer
Postat av: Siri

Jag spår att vi kommer att träffas igen i år och ha jättekul. ;)

2009-01-03 @ 16:42:33
Postat av: Jessica

Det tycker jag låter som en kanon idé!

2009-01-03 @ 20:13:45
URL: http://rumbala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0