Semesterns sista dagar

2 dagar kvar av första periodens semester, sedan är det jobb i 1½ vecka som gäller med en avslutande semesterperiod även den på  1½  vecka. Det var ett tag sen jag skrev, men kanske ganska förståeligt i den här värmen. Semesterns första dagar började med midsommar, besök, regn och förkylning. Men när solen och värmen kom så har det hunnits med bad, sol, vänner, shopping, vin, musik (Rix FM festivalen), 1:a säsongen av Tru Blood och lite annat. Har haft en nära vän på besök här i lite mer än en vecka, även en annan nära vän kom på besök över middommar och det har även hunnits med besök av några andra nära vänner, så gött att få umgås med de man tycker om.

Några småroliga saker som hänt under semestern, för mig då förstårs:

  • Burit kjol ett antal gånger, sist jag hade det var på skolavslutningen i 9:an, dvs. ca 8 år sedan.
  • Burit leggings, japp för allmän beskådan och inte bara som mys här hemma.
  • Solat och badat på en fullsmockad  strand, och då menar jag fullsmockad med ett par 100 människor, sist jag gjorde det kan jag inte minnas (måste ha varit nångång under mellanstadiet).
  • Lånat kläder av min kompis, hon tog fram en klänning som hon trodde skulle passa mig, aldrig sa jag. Men  se, den passade ganska precis.





Några coola killar i cab var förbi och hälsade på.



 Vin, lånad klänning och gött sällskap (senare besökte vi Rix FM festivalen
 inne i Karlstad och såg bl a Lili & Susie och Milow).



En bråkdel av allt folk som var på stranden "Vadå åka till Turkiet, det räcker
ju att åka till Karlstad" var min kommentar när vi kom dit.



Avslutar med mina vita, knubbiga och svettiga ben. Men härligt var det i vattnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0