Röd dag med jobb

Dagarna rullar på med en jädrans fart tycker jag. Och full fart är det på jobbet fast det är röd dag idag. Det blev sent igår så vi fick en liten sovmorgon idag, tydligen tolkade min hjärna fel då den hörde bara sov och aldrig morgon, så jag vaknade 25 minuter innan jag skulle vara på jobbet. Tur att jag är så snabb och smidig på morgnarna ;-)

Just nu jobbar vi med numret som ska komma ut till Mors Dag / Pingst och mässan i Hällefors. På måndag börjar vi med nästa nummer direkt (har annars normalvis utgivning varannan vecka) för då är det dags för Nationaldagen - jag säger ju att tiden går sjukt snabbt! När vi sedan satt ihop tidningen på fredag eftermiddag nästa vecka så är det bara att gå hem och sussa sött, för på lördagen och söndagen är då mässan som vi också ska delta i. Så det blir jobb 10 dagar i sträck där.

Men det är faktiskt när det är som hektiskast på jobbet jag trivs som bäst. Även om jag vill slita mig i håret (eller någon annans hår för den delen), skrika, stampa och svära emellanåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0