Det här med anpassning

Plöstligt händer det. Snön kommer och hela Sverige jublar, nåväl - halva Sverige jublar. Även jag för en kort stund (det är ju faktiskt på tiden att det kom snö när vi är inne i december). Första morgonen efter snöfallet är det ungefär 6 minusgrader. Chockat slår sig kylan in i ben och märg under promenaden till jobbet. Dagen efter har temperaturen sjunkit till 10 minugrader - men plötsligt har det blivit "mildare". Kom då på att första dagen var helt enkelt en chock för kroppen. Vi gick ju faktiskt från regn och lera till att på någon timme vandrat in i vintertid. Över natten har jag redan acklimatiserats. Tanken slog mig att detta kan bli farligt när det blir 30 minusgrader och jag skuttar runt i tisha och shorts....fast riktigt så illa ska det väl inte bli. Risken är nog större att jag halkar omkull eller nått.

Vi är väl ändå ena vanedjur som ganska snabbt anpassar om i vardagen, men oftast görs det först med lite gnissel och gnäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0