Julsemester

Barnen har jullov, jag har julsemester. Ledig fr.om. idag 22 decemeber till 9 januari.

Men det var ju som jag tippade, med ledighet kommer sjukdom. Hur fungerar det? Är det att det cirkulerar helt enkelt mycket mer sjukdomar alldeles innan jul och midsommar eller är det att kroppen tänker "SEMESTER" och slappnar av alldeles för mycket? Hah. Hur som helst har en förkylning lyckats krypa in i mig. Började med halsont lördag och söndag, måndag mer rosslig och täppt, tisdag detsamma fast det började flytta sig ned i bröstet och idag är det näsan som är täppt, rejält också, slem i bröstet och torrhosta. Känner mig matt i kroppen. MEN det är inte värre än så.

Jag har till och med varit duktig och inte tränat något nu för sista jag gjorde det under en förkylning blev jag värre och kunde inte träna på 4 veckor sen.
Idag blir det lite handling, lite småplock, lite tvätt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0