Tv-serier - 30 frågor

Lista om tv-serier som nu cirkulerar runt på nätet. Så här kommer min:


1. En serie som aldrig borde ha lagts ner? Serie som blev för tidigt nedlagd är Firefly.


2. En serie som du önskar att fler personer tittade på? Friday Nigh Lights, sista säsongen sändes i år, en riktigt bra serie som tyvärr inte så många här i Sverige hittat till!

 

3. Favoriten bland de nya serierna för säsongen? American Horror Story. Connie Britton och Francis Conroy, en alldeles weird, skum och lite obehaglig serie.

 

 

 

4. Din favoritserie någonsin? Buffy the Vampire Slayer (för replikerna, karaktärerna, story, djupet - ja allt!)

 

5. En serie som du hatar? Ingen, men en serie jag suckar över (som alla andra älskar?) är Seinfield.

 

6. Ditt favoritavsnitt av din favoritserie? Once More Wirt Feeling, musikalavsnittet. Dels för att det är imponerande prestation av skådisarna och för att att den även för storyn vidare och ger ett bra avstamp.

 

7. Minst favoritavsnitt av favoritserie? Hamburger-avsnittet och ...Beer bad (hette den så?)

 

8. En serie som alla borde titta på? Lost (för den är nu populärkultur)

 

9. Bästa scenen någonsin? Nej, det kan jag verkligen inte svara på.

 

10. En serie som du inte trodde att du skulle gilla men slutade upp med att älska? Älska, inte älska. Men en serie jag blev "tvingad" att se på var Stargate Atlantis, som jag sedan följde till graven. Jag och scfi (rymd och liknande) går inte ihop annars. Men karaktärerna och det underbara b-kvaliteten tyckte jag om.

 

11. En serie som gjorde dig besviken? Pushing Daisies, hyllades av många tv-seriefantaster...man jag orkade inte riktigt med den.

 

12. Ett avsnitt du har sett mer än 5 gånger? Once more with feeling (Buffy)

 

13. Favoritserie från barndomen? Bardomen? Oj, Beverly Hills tror jag. Det var snackisen i skolan efter varje avsnitt.

 

14. Manlig favoritkaraktär? Castle i ja, tv-serien Castle (just nu i alla fall)

 

15. Kvinnlig favoritkaraktär? Tami i Friday Night Lights.

 

16. Guilty pleasure serier? Oj, jag vet inte. Följer många halvbradåliga serier som kaaaanske kan bli bättre.

 

17. Favorit miniserie? Kommer inte på någon.

 

18. Favoritserie som började tidigare än 2000? (Förutom Buffy och Angel då) Dawsons creek, absolut.

 

19. Bästa cast? Är jag tråkig om jag svara Buffy igen?

 

20. Favoritkyss? Veronica och Logan uppe på loftgången (Veronica Mars)

 

21. Favoritpar? Ett par, nej det går inte ....

 

22. Favoritserieavslutning? Six Feet Under, utan tvekan!

 

23. Mest irriterande karaktär? Ingen vad jag kan komma på nu (eller jag "Crazy Cat Lady" i Simpsons, när jag fortfarande följde det).

 

24. Bästa citat? Kan inte komma på något fyndigt så där på rak arm. Men ett citat som visar en av de starkaste scenerna i Six Feet Under (säsong 2 avsnitt 4):

 

Nate: Yeah, I'll have a double dub – uh – uh – a – a Chubby – a double Chubby – a Chubby Chubby – a double double – a double chubby – a chubby chubby – a chub – I'll have a doub – I'll have a double Chubby cheeseburger. [scrunches eyes, having a major headache] Oh, fuck me!


25. En serie som du planerar att titta på (gammal eller ny)? Har just nu Once Upon a Time och Grimm (båda nya) på lager inför julledigheterna.

 

26. Största OMG-ögonblick? Citatet ovan i Six Feet Under.

 

27. Bästa pilotavsnitt? Vet ej.

 

28. Första tv-besatthet? Dawsons Creek.

 

29. Pågående tv-besatthet? Alltid Buffy, men aktuell tv-serie är det .... hmm kommer ej på någon som riktigt är i besatthetszonen på det sättet.

 

30. Sorgligaste karaktärsdöd? Spike i Buffy, Nate i Six Feet Under, George och Dennis i Greys och många många fler.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0