Aktivt försök och vinexpertis

Ja, jag ska göra ett ärligt försök att blogga mer. Om jag nu kan hålla "vad jag lovar" får framtiden förutse, men allt handlar i grund och botten om RUTIN! Helgerna kan bli svåra då det oftast inte blir mycket datortid. Nej, jag är inte så social och aktiv som det låter, men mycket att ev. slöande spenderas oftast vid tv:n på helgerna.



Idag har jag snabbutbildat mig inom vin á la 5 minuters jämförelse på systembolagets hemsida, yay. Haha, ja, någon vinexpert kommer jag nog aldrig bli. Men ska till systemet och leta efter rödvinet il Conte. Ja, jag erkänner, det var nog egentligen flaskan jag föll för - men syra/strävhet/fyllighet-jämförelsen visade att den booorde vara bra.... Om jag hittar flaskan kommer smakprovning ske imorgon, lördag med vänners sällskap. Nämligen ett par Karlstadbor som kommer till Filipstad = mat, vin och kanske...tamtetamtamtam kortspel/sällskapsspel.


 

Planer för framtida bloggning:

 

1. Spara min matplanering här - jag är ju "duktig" och försöker planera mat i tid. Har ibland publicerat här och ska försöka göra det till en vana. För hur underbart är det inte att ha ett litet arkiv när fantasin brister?

 

2. Kanske även lägga upp min träning. Jag är ingen stortränare - men det kan hjälpa ändå en bit på vägen. Använder mig av sports-tracker.com via android-app. Har fungerat väldigt bra, det jag saknar dock är att man enbart kan mäta konditionsträning. Brukar dock registrera min styrketräning manuellt.

 

3. Ja, det får vi se om vi kommer på något mer....

 

NOTE TO SELF: Permanentades av mor i lördags (5 november), vi använde mjukpermanent (vätska) och de gröna rullarna upp till och de röda nedtill. Så jag kan komma ihåg nästa gång! Hah.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0