Att synas i mörkret

Vi har redan från barnsbenen blivit matade med information om att reflexer är viktigt, ändå är vi urusla på att faktiskt använda reflexer. Nej kära vänner, ni syns inte alltid fast gatuljus finns och är tända. När jag är ute och springer använder jag en reflexväst, ibland vantar och pannban med reflex märkning, jacka med reflexmärkning på armar och ändå känner jag ibland att jag är för dåligt "upplyst". Därför, högt uppe på önskelistan just nu Amphipod Xinglet. Tänk så smidigt att istället kunna ha denna än den, för stora, fladdrande västen. Alt. en reflexväst som är mer anpassad till löpning. Just Xinglet finns inte att köpa i Sverige, men jag ska banne mig kolla upp vad frakt och liknande skulle kunna kosta.

Det, plus reflexband som jag kan fästa på armar och ben skulle vara finemang!

Jag har sett några andra varianter här i Sverige som bl.a. ryttare brukar använda, kallas reflexkoppel/hölster men tycker att denna variant verkar synas bättre.



 

 

PS. Ett par värmande underställs-boxershorts skulle inte vara helt dumt. Märkte sist jag var ute och sprang att skinkorna blev riktigt kalla, samtidigt som det inte är tillräckligt kallt för att använda hela underställstights.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0