Julens intåg

Charmen med jul försvann för många år sedan. Jag växte upp och i släkten fanns det inga fler barn. Eftersom jag själv inte har några barn så har inte riktigt julen bitit sig fast igen. Men visst drömmer även jag om riktig "Jenny Nyströms" jul med mat och mys. Jag tror jag är lite splittrad, erbjuds jag en mysjul tackar jag ja, men om den uteblir så gråter jag inte....Men jag är inte så anti-jul som jag ibland kan låta att vara.

Pyntandet hemma är inte på så jätte hög nivå. Då ingen firar jul i vår lägenhet (vi åker ju alltid bort) så vill jag inte ha tomtar överallt. Mestadels blir det ljusstakar och adventsstjärnor, för jag ÄLSKAR lampor, glitter och ljus (vilket är det absolut bästa med jultider). Jag har inga särskilda julgardiner eller någon julgran. MEN hittade denna lilla plastis på IKEA som skulle passa perfekt bredvid soffan. Så en sådan vill jag nog ha hemma.

Bild från IKEA.se  Granen heter "Fejka"

 

Men självklart, när vi (om vi) får barn så vill jag ha den "perfekta" julen med glitter, snö, julstök, gran, julstrumpor, pepparkaksbak m.m.

 

Kan ni förresten förstå att det är 1:a Advent på söndag. Vart är snön undrar nog många? Julbord med jobbet på lördag inplanerat.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0