Slöaste söndagen, nystartade vecka & skumma gubbar

Slöaste slöiga söndagen var igår, men det var välbehövligt. Vaknade med lite huvudvärk, men inget värre. På lördagen blev det nämligen en hel flaska rödvin (il Conte, som faktiskt var gott) + ett par glas vitt vin. Kanongod mat bestående av kotlett, potatisklyftor, rödvinssås, hemmagjord bearnaisesås, fetasostsallad, kokta/friterade morötter. Det var mums! Till kvällen hade jag med mig hemmagjorda tunnbrödschips, fetaost dipp, sweet chili dipp och morotsstavar. Det blev inget spelande men en hel del tjat.

Dagen agenda: Förutom jobb - handlingslista till Mr M, så jag ska måste då komponera ihop veckans matmeny.

För övrigt: Skum gubbe, 40-års åldern, gul jacka och keps knackade på hemma igår. Öppnade dörren på glänt och där stod han och bara flinade. Efter ett par sekunder sträckte han fram näven för att hälsa, men sa ingeting, presenterade inte sig - så jag sa "Nej" och stängde snabbt dörren och låste. Förmodligen var det väl bara någon försäljare eller liknande - men man presenterar väl för tusan sig och inte bara stirrar? Nåväl.... (Han påminde lite om Mark Zuckerberg, fast en äldre version).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0