Födelsedagar, snor och majbrasa

Förr, förra helgen på lördagen firade vi Markus bror som fyllde år. På söndagen sedan följde jag med mor och Gunnar till min käre bror Kjell som skulle (under veckan) fylla 40 år. Sambon fick däremot stanna hemma med ryggskott *aj aj*

Det var riktigt kul att få träffa broder, det är inte så ofta. Vi mumsade smörgåstårta och bäljade i oss kaffe. Mysigaste familjen bestående av fina frun Nina och de 4 "bebisarna" (2 mopsar, 2 schäfrar).

Tisdagen sedan började jag få ont i halsen. Utvecklade sig till fullslagen förkylning med feber, för både mig och sambon. Fick sjukskriva mig torsdag och fredag, och det händer INTE ofta.

Helgen har ju då varit i sjukdomens täcken. Små efterdyningar som snuva finns kvar, men annars mår vi bra. I måndags firade vi in Våren med majbrasan i Persberg och ett spektakulärt fyrverkeri. Tisdagen (1 maj) hälsade vi på mor för att hämta cykel, men också för att träffa nyaste, tillfälliga, tillskottet i familjen. Chihuahuan Tindra som ska bo hos mamma fram till september nångång då matten hennes ska jobba utomlands. Full rulle var det allt på henne och pojkarna. Så kul att se.

NU kära vänner är det vår, äntligen har löven börjat slå ut och gräset ha blivit grönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0