Skärtorsdag

Igår gjorde jag sista jobbdagen innan påskledigheten. Det har varit lugnt denna vecka, nästan för lugnt. Den enda jag har gjort är 4 st glasskyltar och en del "utfyllnad" till nästa nummer. (Iofs borde jag uppskattade de lugna dagarna lite mer när jag andra dagar jobbar i ganska högt tempo.) Så igår blev en städardag på jobbet. Vi dammtorkade alla hyllorna, skrivborden (dammade min kära iMac med omsorg), rensade bort skräp, diskade, dammsög och tvättade golven. Absolut härligt när allt var klart.

Idag när jag är ledig och allt så ska jag ta mig en sväng ned på stan. Mat måste inhandlas, och så även alkohol. Sen tänkte jag snika till mig en kopp kaffe på jobbet (ja, de andra stackarna jobbar halv dag idag). Sedan det jag ser mest framemot är besöket på den "nyöppnade" butiken i gallerian. Dvs. så har dotterna till de som hade den fina möbel och inredningsaffären (som lades ned i slutet av januari) tagit över företagsnamnet och halva lokalen. Det blir enbart inredning och lampor hon kommer att sälja och är återförsäljare till bl.a Sia, Miljögården och GreenGate. Det är tjusningen i jobbet när man får göra en annons i äkta Greengate stil, som jag förövrig älskar!

Just det, vägning igen idag då. Har ju stått still nu och hoppat upp och ned. Väldigt frustrerande, även om jag vet att sånt händer. Hur som helst: Viktnedgång just nu: -33.4 kg. -25 cm i midjan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0