Tjockare än någonsin och ful som ett troll

Ja, jag är faktiskt tjockare än någonsin, jag lovar. Bildbevis finns i mitt huvud. Nu när vikten har gått nedåt, så känner jag mig större, fulare och mer otillräcklig än vanligtvis. Opens snedställda värld? Jag vet inte, det är ju inte bara open som ställt mitt liv på sniskan de senaste månaderna - det känns som 100 olika grejer.

Sammanställer bilder och jämför för att pocka på huvudet och få mig se att det har hänt grejer. Och jovisst kan jag se när jag ser fotona sida vid sida, men det registreras inte.

Livet känns överhuvudtaget ganska ostimulerande nu. Jobba, äta, sova, äta, titta på tv, surfa runt och äta. Och själv, ensam, alltid ensam.

Ingen vägningsdag blev det idag heller, batterierna i vågen var slut (resultat av mitt frenetiska vägande tidigare?). Nya är införskaffade och imorgon får det blir nya siffror (hoppas jag). Vill helst väga mig vid samma tidpunkt på dygnet varje gång jag väger mig, för att få så bra koll som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0