Nationaldagen

Jag hörde förut när jag var ute och gick med lilla Alice (som jag är vovvevakt åt idag) att det sjöngs och hoades nere i från stan. Filipstads ambassadörer är här och har allsång nere i centrum, och passande nog är det Anders Lundin och hans fru Kerstin som är just vår stads ambassadörer. Sveriges Nationaldag är det idag. Och jag måste säga att firandet är ganska stort här. Ett helt schema med sång, dans, ballongutsläpp, allsång, prisutdelningar m.m. Sedan till kvällen är det ett stort öltält på torget med orkester och dansbana, som kan hända att det blir besökt av oss ikväll.

Några kära vänner är iväg till Ånnaboda idag på bilutställning/marknad m.m. och det är därför jag har lilla Alice här hos mig. Under de få timmarna hon har varit här så har hon lyckats bajja på min dörrmatta och spytt 2 ggr i hallen, men det var precis när hon kom hit - åksjuk kanske?

Just det, vägningsdag idag är det ju också! Vilket jag lyckades glömma helt i morse när jag kravlade mig upp vid åtta för att möta upp Alice med familj. Så jag har både hunnit vara ute två små svängar, ätit frukost m.m. Men vägde mig ändå eftersom jag är så in i tusan nyfiken jämt.

Viktnedgång just nu: -39 kg  Det närmar sig nästa delmål! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0