Kommentarer och reaktioner

Jag måste säga att för det mesta har jag och min operation fått positiva reaktioner från min omgivning. Hejarop, lyckönsningar, komplimanger och gratulationer. Funderingar som jag försökt besvara. Även har jag stött på felaktiga uppfattningar om operationen (nej jag blir inte mätt på 2 köttbullar, bara så ni vet). Jag skattar mig lycklig över att jag inte behövt uppleva den krisitska och fördomsfulla sidan, som jag vet att många GBP-opererade får stöta på, både från främmande människor och sina närmsta anhöriga. Kommentarer som att man stympat sig, tagit den lätta vägen (operera dig och återkom sen så får vi se hur lätt du tycker det är), att man är slö osv.

Jag blev att fundera lite på detta när det idag kom in en dam på kontoret och ville ha några gamla nummer av vårat annonsblad. Det är så att vi har ett kåseri med varje nummer där en man här i stan skriver om sin omgivning, upplevelser och nu på senaste tid sin GBP-operation. Denna dam ville gärna ha exemplar av tidningen där kåserierna handlade om hans  operation eftersom hennes svärdotter hade precis genomgått samma op. Då när jag hörde orsaken sa jag glatt att jag även jag genomgått open, och berättade att jag gått ned lite mer än 37 kg sen dess och den enda respons jag fick var "Ja, men du är ju inte smal än". Hepp, det var det det, kanske jag har fått för snälla kommentarer och blivit lite omhuldad, och det är därför jag tar åt mig? Det var nog inget illa menat eller onda tankar bakom kommentaren, men det är sånt som fastnar (ja jag vet, det är lite smått löljigt att haka upp sig på). Bästa/sämsta kommentaren annars jag fått  är "Oj vad du har gått ned, nu måste ju jag börja banta så inte du blir smalare än mig till sommaren" - vad svarar man på det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0