Row row row your boat....

Det här med träning.... Jag är ju, anser jag, fortfarande nybörjare. Vad tycker jag om? Hur mycket orkar jag? Det slog mig ju med häpnad när jag upptäckte att jag faktiskt tycker om att löpträna. Promenaderna jag gick kändes liksom inte tillräckliga längre och jag kände att jag vill "driva" på mer. Efter lite halvblandad gång/löpning/powerwalking genom skogarna förra sommaren märkte jag att jag faktiskt orkade jogga (om än sakta). Dock kände jag av i fötterna och knäna då jag inte hade bra skor. Lång historia kort, jag brukar springa lite, träna via youtube lite, har kinect som jag tränat via och har även haft crosstrainer som ger fantastiskt bra träning.... men när jag började springa ute mer och mer stod plats vs. träning på crosstrainer mot varann, så vann plats. Såld!

MEN NU har jag gått och köpt mig en ny träningsmaskin.

Nypris runt tusenlappen, jag köpte den knappt begagnad för 300 kr, jämt lagomt "prova-på-pris". Nämligen en roddmaskin som är "eliptisk" i armarna.



Så nu får denna bli ett komplement till löpningen. Kan vara bra nu när snön kommit (japp 5 dec kom första snön här hemma).

Kommentarer
Postat av: Eija

Min lilla prinsessa verkar ta igen allt inom gymnasikprogrammen i skolan som du aldrig gilla direkt...

ja,jag vet att du bruka ta promenader om möjligheten fanns till allternativa övningar...

Men inte trodde jag att du min lilla älskling skulle utnyttja så mycket med tid till dessa aktiviteter idag, när jag tänker tillbaka i tiden,,,

Du är så duktig o målinriktad, önskar att jag hade haft en liten uns av din styrka kvar, då skulle jag oxå ha hängt på...

Fan för sjukdomar o skit.....Tummen upp för dig mitt hjärtegull...

Älskar dig....Kram/Mams

2011-12-06 @ 14:30:10
Postat av: Jessica

Haha, nej inte hade man kunnat trott detta tidigare. Aldrig!!



Älskar dig mamma min.

2011-12-06 @ 15:13:31
URL: http://rumbala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0