Framsteg

Jag sitter här, svettig värre, efter ett pass AV Jillian Michaels "30 day shredder" på nivå 3. Det är hårt... men jag klarar det. Jag har ej hållt mig till att köra 30 dagar i sträck utan har haft än så länge 3 "vilodagar". Det sliter en aning på vissa kroppsdelar när man kör samma rutin dag efter dag. Inte det bästa, men jag (kanske ibland dumristigt) ger inte upp i första taget.

Idag upptäckte jag att jag, JAG, kunde göra några armhävningar på knä. Pfft! Tänker säkert flera... men det är en ganska stort grej för mig. Jag har skamligt svag överkropp, har aldrig kunnat göra armhävningar. Svag överkropp kombinerat med en tuuung kropp gör det väldigt svårt att göra armhävningar. Det små muskler jag kanske någonsin haft har även sinat vid viktnedgången. Så, JA, JAG! kan göra armhävningar på knä nu, det ni!
Nu när jag tränar, tränar jag för att stärka min kropp. Jag tränar för att gå ned i vikt. Jag tränar för att orka. Jag tränar för att jag vill och att jag tycker om det. Jag tränar för att kanske komma ned i acceptabel nivå för att kanske kunna göra en bukreducering. Min överjästa degiga mage, som ja, kan kännas lite gosig ibland, är faktiskt för det mesta ganska i vägen.

6 pass kvar av detta lilla program. Och snart är jag nog välkommen till skogen för liten joggingtur utan att sjunka ned i leran, jag längtar!


Sedan sist:

Tisdag 13/3: Nivå 3. DAG 21 (ca 25 min intensiv cirkelträning)

Onsdag 14/3: Nivå 3. DAG 22 (ca 25 min intensiv cirkelträning)

Torsdag 15/3: Paus. Jobbade över = sen mat = ingen träning.

Fredag 16/3: Nivå 3. DAG 23 (ca 25 min intensiv cirkelträning)

Lördag 17/3: Paus. Dålig planering = sen mat hahaha

Söndag 18/3: Nivå 3. DAG 24 (ca 25 min intensiv cirkelträning)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0